Translate This Page |
[News] Etyka
Autor: jaro60 dnia 26 maj : 08:02 Swieta racja. [News] Uzdrowiciel Autor: jaro60 dnia 21 maj : 13:23 I co na to Puste Obietnice,cos zapanowala dziwna c [ more ... ] [News] Normalność Autor: jaro60 dnia 21 kwi : 07:45 Dla mnie, to Tusk jak wroci do kraju to powiinien [ more ... ] [News] Wykład dr Zbigniew Stanuch "Golgota Kobiet - relacje więźniarek Ravensbrück Autor: Jan II dnia 14 kwi : 10:07 Bardzo przejmujący wykład. Ale mówienie o kobietac [ more ... ] [News] Paplecznik - czyli wTylewizji po Goleniowsku cześć 10 Autor: MW dnia 02 kwi : 16:27 Przegadane to . Podane w mało ciekawej medialnie f [ more ... ] [News] Sedno sprawy Autor: jaro60 dnia 17 mar : 13:16 Oczywista prawda.Tylko opozycyjni POpaprancy mowia [ more ... ] [News] Nobliści Autor: jaro60 dnia 28 sty : 08:01 SWIETA RACJA. [News] Ja nie mam czasu! Autor: admin dnia 17 sty : 00:45 Jasne że to nie tajemnica. Chodzi o radnego Czerw [ more ... ] [News] Ja nie mam czasu! Autor: MW dnia 17 sty : 00:18 " eden z radnych" - jak wiecie który to dlaczego [ more ... ] [News] Park 750 - lecia Goleniowa i konsultacje społeczne??? Autor: Jan II dnia 11 gru : 22:19 Uważam - w przeciwieństwie do Pani Muszyńskiej, że [ more ... ] |
Najbardziej “internetowym” miastem w województwie zachodniopomorskim pod względem aktywności małych i średnich przedsiębiorców w sieci został Goleniów. Tym samym, jako 1 z 16 miast w Polsce liczących poniżej 100 tys. mieszkańców, zyskał prestiżowe miano Google eMiasta. Nagrodę wręczono w piątek, 30 sierpnia br., podczas uroczystej konferencji prasowej w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich w Szczecinie. Goleniów może być wzorem do naśladowania dla innych miast w regionie pod kątem rozwoju małych i średnich firm w internecie. Jako zdobywca nagrody Google eMiasta, należy do ścisłej czołówki miast w Polsce liczących poniżej 100 tysięcy mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci. Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością biznesową online. Kryteria, jakimi kierowano się przy tworzeniu zestawienia Google eMiasta to m.in. fakt posiadania przez firmy własnej strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych (np. smartfonów, tabletów), prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie czy obecność w serwisach społecznościowych Goleniów znalazł się na szczycie rankingu Google eMiasta w województwie zachodniopomorskim. Biorąc pod uwagę fakt, że takich miast jak nasze jest w całej Polsce ponad 800, tytuł eMiasta ma dla nas szczególne znaczenie. Rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto. Wierzymy, że to właśnie dzięki infrastrukturze i narzędziom internetowym usprawniającym prowadzenie firmy, przedsiębiorcy z Goleniowa mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne. Chcemy ich w tym wspierać - mówi Robert Krupowicz, Burmistrz Gminy Goleniów. Tymczasem, jak wynika z badania “Internetowa Rewolucja bez Granic” przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia ekspansji i rozwoju własnej firmy, choć coraz częściej wykorzystują globalną sieć w działalności biznesowej. Niestety, wiąże się to przede wszystkim z wykorzystaniem jedynie poczty elektronicznej (ponad 90%), podczas gdy stronę internetową posiada niewiele ponad połowa polskich MŚP (54%). Niewielu przedsiębiorców ma też świadomość możliwości, jakie daje internet w obszarze dotarcia do klientów międzynarodowych czy ekspansji zagranicznej. Polscy przedsiębiorcy wykorzystują internet jako narzędzie pracy - to dobrze. Ale, niestety, nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów czy skutecznych działań reklamowych. A ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów czy usług. Firma, która dostarczy im te informacje w przyjemny i przystępny sposób, automatycznie wygrywa z konkurencją - mówi Piotr Zalewski z Google Polska. Są jednak w Polsce tacy mali i średni przedsiębiorcy, którzy sięgają po bardziej zaawansowane narzędzia internetowe niż poczta e-mail, np. e-sklep czy reklamę w internecie. Dzięki temu ich firmy nie tylko dynamiczniej się rozwijają, ale też odnoszą sukcesy na większych rynkach. Dowodem na to są historie lokalnych firm z województwa zachodniopomorskiego np. kliniki stomatologicznej Hahs, której prawie 50% klientów stanowią goście z innych krajów oraz objazdowego Teatru Kubika. Małe i średnie firmy mogą korzystać z dostępnych narzędzi internetowych w ramach ogólnopolskiego projektu Internetowa Rewolucja. Biorąc udział w akcji, mogą za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. Tegoroczna edycja projektu - Internetowa Rewolucja bez Granic - ma na celu pokazanie, że internet może zwiększyć szanse małych i średnich firm w Polsce na ekspansję zagraniczną w internecie. Projekt jest realizowany od 2009 roku przez Google, home.pl i PKPP Lewiatan, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Więcej informacji: -LINK- |
|